Weekend van 24-26 februari: druk, sportief, gezellig

Het HDV-bestuur dankt iedereen die tijdens dit weekend heeft deelgenomen aan het Individueel Kampioenschap en het 8ste Open Dartstornooi Ludwig Vandenhove.

Individueel Kampioenschap

Maar liefst 130 leden van de HDV kwamen hun kans wagen tijdens het Individueel Kampioenschap. De wedstrijden werden per afdeling gegooid.

In de 2de afdeling B won Wesley Piette (DC Het Pleintje) de finale met 4-2 van Yves Beelen (DC The Blue Darts).
In de B-ronde was Jan Dehaen (DC D-Friends) net iets te sterk met 3-2 tegen Peter Dehertog (DC De Sjoekes A).

De finale in 2de afdeling A schreef Davy Dekens (DC De Reisduif) op zijn naam. Hij won met 4-3 van Jordy Verstrepen (DC Transport 3).
Alexandru Caracas (DC De Sjoekes B) won de finale in de B-ronde met 0-3 van Ronny Verstrepen.

In de 1ste afdeling vochten twee leden van DC The Panthers het uit wie de finale zou winnen. Thierry Hemeleers won uiteindelijk met 4-2 van Tommy Philtjens.
De B-ronde werd betwist door Kevin Branckaute (DC Jeuk 2) en Wendy Vinamont (DC Aboynck) met 3-2 winst voor Kevin.

Ook de finale in de Ere afdeling werd gespeeld tussen twee leden van dezelfde ploeg. Devils Patrick Bulen en Bruno Vandiest van DC The Devils & The Angel speelden tegen elkaar. Patrick Bulen wist met 5-0 te winnen.
De B-ronde ging tussen Gilbert Humblet (DC Sporting) en Kyan Swijsen (DC Vol Terneffe). Gilbert won met 4-1.

8ste Open Dartstornooi Ludwig Vandenhove

Zondag 26 februari schreven een 90-tal spelers in. Ook de supporters en sympathisanten waren talrijk aanwezig.

De winnaars per categorie …

• Jeugd A-ronde
    1. Xeno Collen
    2. Thibau Fransis
  • Jeugd B-ronde
    1. Joran Rutten
    2. Tibbe Hoskins
  • Dames A-ronde
    1. Veerle Rooman
    2. Febe Humblet
  • Dames B-ronde
    1. Luana Tresnie
    2. Christie De Baere
  • Heren A-ronde
    1. Patrick Bulen
    2. Robbie Knops
  • Heren B-ronde
    1. Leonardo Miceli
    2. Didier Wauman

Hieronder enkele sfeerbeelden van het 8ste Open Dartstornooi Ludwig Vandenhove.